Materace w walce o zdrowy sen

Materace w walce o zdrowy sen

 

Zdrowy sen jest podstawą codziennego funkcjonowania. Kiedy jesteśmy niewyspani, nasz organizm nie jest w stanie pracować na najwyższych obrotach, spada koncentracja, często miewamy problemy z prostymi, codziennymi czynnościami. Ponadto, jeśli nasze łóżko nie należy do najwygodniejszych, budzimy się z bólem pleców lub ogólnym dyskomfortem.

Materace do zadań specjalnych

materac nawierzchniowyJak i gdzie spać, żeby się wyspać? Higiena snu jest bardzo ważna. Już małym dzieciom staramy się wdrożyć pewne codzienne, wieczorne nawyki, które mają na celu przygotowanie malucha do spania. Bardzo ważną kwestią jest wieczorne wyciszenie i pozbycie się negatywnych emocji z całego dnia. Może w tym pomóc ciepła kąpiel, lub kubek ciepłego mleka przed pójściem do łóżka. Starajmy się nie zasypiać z telefonem czy tabletem w ręku. Niebieskie światło emitowane przez tego typu urządzenia, pobudza nas, zamiast wyciszać. Lepszym pomysłem będzie poczytanie ulubionej książki, lub nawet posłuchanie delikatnie grającej muzyki. Postarajmy się również o to, by nasze łóżko było wystarczająco wygodne. Materac nie powinien być zbyt miękki, ponieważ nie będzie wtedy stanowił odpowiedniego podparcia dla kręgosłupa. Nieprawidłowa postawa ciała podczas snu skutkuje dolegliwościami bólowymi. Jeśli zatem nasz materac nie należy do wygodnych, a koszty zakupu nowego nas przerastają, warto zaopatrzyć się w materac nawierzchniowy. Kładziemy go na stary materac, regulując jego twardość. Dzięki temu możemy zdecydowanie zwiększyć, lub też zmniejszyć twardość naszego materaca, zgodnie z własnymi wymaganiami. Materac nawierzchniowy sprawdzi się także w przypadku, gdy jesteśmy zmuszeni spać na niewygodnej kanapie, czy innym rodzaju rozkładanego łóżka. Z powodzeniem zniweluje wszystkie nierówności i znacznie zwiększy komfort spania.

Na zdrowy sen duży wpływ ma także odpowiednia temperatura w pomieszczeniu. Jeśli jest za ciepło, nie będzie nam się dobrze spało. Warto, aby w sypialni panowała temperatura nie wyższa niż 19 stopni. Dobrze jest też przed snem przewietrzyć pokój, nawet gdy na dworze jest zimno. Zdrowo przespana noc zaowocuje dobrym samopoczuciem w dzień.